Конспект атестаційного заняття 2019 р.


Конспект відкритого заняття для проходження атестації
керівником гуртка, методистом Оленою Мартиненко

Народний ансамбль естрадного танцю «МарЛен»
Центру дитячої та юнацької творчості м. Бердянськ

Автор заняття:
Олена Володимирівна Мартиненко – керівник колективу «Марлен», кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ, заслужений працівник культури України
Концертмейстер – Олена Семенівна Курбатова

Тема: «Застосування гімнастичної палички на
занятті класичного танцю»
Рівень навчання: основний
Рік навчання: ІІ рік навчання класичному танцю
Вік вихованців:
Мета заняття: презентувати авторську методику підготовки дітей до засвоєння основ класичного танцю за допомогою гімнастичної палиці.
Завдання заняття:
·                             Навчальні: закріпити навички виконання вправ класичного екзерсису вивчених на попередніх заняттях, ознайомити та набути первинні навички виконання вправи bаttement releve lent; перевірити знання термінології класичного танцю,
·                             Розвиваючі: розвивати музично-ритмічну координацію, силу та еластичність різних груп м’язів, впевненість у власних силах, здатність переборювати труднощі, здійснювати самоконтроль, працювати в потрібному темпі.
·                              Виховні: виховувати мотивацію до навчання і праці, культуру танцювального руху і поведінки.
Методи (показ, вправи, бесіда, пояснення, порівняння, самоаналіз).
Вид заняття: класичний танець
Тип заняття: засвоєння нових знань, формування та закріплення практичних умінь і навичок
Форма заняття: групове заняття
Обладнання: гімнастичні палички для кожного вихованця, нотний матеріал, книжки для утримання правильного положення тулубу (за бажанням вихованців)



Хід заняття
І. Організаційна частина
1.1. Вхід дітей до танцювального класу. Привітання концертмейстеру та педагогу (танцювальний уклін).
Педагог: Сьогодні ми з Вами маємо повторити попередній матеріал і познайомитися з новою вправою класичного танцю – bаttement releve lent на 45.
1.2. Бесіда:
-     Скажіть, яке значення має класичний танець в підготовці танцівника?
-     Чим відрізняються заняття класичним танцем вів усіх інших?
-     Які труднощі Ви відчуваєте під час заняття класичним танцем?

1.3. Розігрів по колу з гімнастичною паличкою (Нотний матеріал № 1 А, Б, В):
-     pas marche, біг із закиданням гомілки назад, pas emboite, па галопу в синтезі з pas sote за І позицією, па польки з підскоками;
-     підхід (перешикування) до опори (станка);
-     вправи на підлозі для розігріву стопи, м’язів гомілки, стегна, хребта.

ІІ. Основна частина
2.1. Бесіда:
-       Які вправи класичного танцю Ви знаєте?
-       Скільки позицій ніг в класичному танці Ви знаєте?
-       Назвіть та покажіть позиції рук в класичному танці.
-       Які вправи класичного екзерсису Ви знаєте?
2.2. Вправи біля опори (обличчям) – повторення та закріплення матеріалу вивченого на попередніх заняттях:
2.2.1. Позиції ніг: І, ІІ, V. Музичний розмір 4/4. Кожна позиція виконується на 2 такти.
Нотний матеріал №
2.2.2. Перегиби тулубу назад. Музичний розмір 4\4. Вправа виконується на 4 такти.
Нотний матеріал №
2.2.3    . Demi-plie та Grand-plie за І, ІІ, V позиціями. Музичний розмір 4\4. За бажанням дитини можливе застосування книжки, яку вона має утримати на голові (надалі вправи в яких ми рекомендуємо застосування книжки для утримання тулубу будуть помічатися знаком*).
Нотний матеріал №
2.2.4.  І форма port de bras боком до опори. Demi-plie і Grand-plie за І, ІІ позиціями боком до опори.
Нотний матеріал №
2.2.5. Підготовча вправа на підлозі для розігріву та формування правильної форми стопи (сидячи внизу опори та лежачи на животі з паличкою в руках).
Методичний коментар: дитина має сісти на підлогу під опору таким чином, щоб її спина повністю торкалася стіни, а руки лежали на опорі. Спочатку відбувається розігрів стоп (скорочення – розгортання у І позицію – натягування та повернення у вихідне положення). Потім виконання підйому ніг за принципом вправи ваttement tendu вперед і вбік по 4 або 8 у кожному напрямку.
Дитина приймає положення лежачи на животі і утримує паличку перед собою або за спиною (при цьому плечі піднімаються від підлоги). Спочатку як і в попередній вправі відбувається розігрів стоп за І позицією (скорочення та натягування). Потім виконання підйому ніг за принципом вправи ваttement tendu назад і вбік по 4 або 8 у кожному напрямку.
Нотний матеріал №
2.2.6. Bаttement tendu з І позиції вбік, вперед, назад (обличчям до опори)*. Музичний розмір 4\4. Вправа виконується на 2 такти.
Нотний матеріал №
2.2.7. Pas degage як рух-зв’язка (крок ногою, відведеною в напрямку ІІ позиції, з перенесенням ваги тіла з однієї на ІІ ногу)*.
Нотний матеріал №
2.2.8.                              Bаttement tendu jete з І позиції (вбік, вперед, назад)*. Музичний розмір 4\4. вправа виконується на 4 такти.
Нотний матеріал №
2.2.9.                                    Temps saute по І, ІІ, V позиціям з паличкою за спиною. Діти відходять від опори і шикуються у шаховому порядку. Музичний розмір 2\4. Вправа виконується на 2 такти. На першу та другу чверті першого такту - demi-plie в позиції. Спочатку вправу виконує перша лінія, потім – друга.
Нотний матеріал №
2.2.10.                         Passe parterre (проведення ноги вперед – назад через І позицію)*. Музичний розмір 3\4
Нотний матеріал №
2.2.11.                         Поняття напряму руху en dehors та en dedans.
2.2.12.                         Rond de jambe parterre en dehors та en dedans*. Музичний розмір 4\4 характер музичного супроводу плавний.
Нотний матеріал №
2.2.13.                         Підготовча вправа на підлозі для виконання Grand ваttement jete з паличкою (лежачи на спині та животі) в трьох напрямах.
2.2.14.                         Grand ваttement jete з І позиції вбік обличчям до опори, вперед (спиною до опори), назад (обличчям до опори)*. Музичний супровід підкреслює енергійний характер руху. Музичний розмір 2\4.
Нотний матеріал №
2.2.15.                         Changement de pied (біля опори). Музичний розмір 2\4. Вправа виконується на 4 такти.
Нотний матеріал №

2.3. Вивчення нового матеріалу.
2.3.1. Педагог: Сьогодні ми познайомимося з новою вправою класичного екзерсису. Ця вправа носить назву – ваttement releve lent.
2.3.2. Підготовча вправа на підлозі для виконання ваttement releve lent з паличкою (лежачи на спині та животі) в трьох напрямах.
2.3.3. Виконання вправи bаttement releve lent на 45 градусів з І позиції вбік і вперед (спиною до опори); вбік і назад (обличчям до опори)*. Музичний супровід підкреслює повільний характер руху. Музичний розмір 4\4. Вправа виконується на 4 такти.
Нотний матеріал №
ІІІ. Заключна частина
3.1.             Перебудова дітей в лінії по три.
3.2.             Виконання вправ класичного танцю на середині:
3.2.1. Demi-plie за І, ІІ, V позиціями з паличкою за спиною. Музичний розмір 4\4.
Нотний матеріал №
2.2.16.                         Bаttement tendu з І позиції вбік і вперед. Музичний розмір 2\4. Вправа виконується на 2 такти.
Нотний матеріал №
2.2.17.                         Bаttement tendu jete з І позиції вбік і вперед. Музичний розмір 2\4. Вправа виконується на 4 такти.
Нотний матеріал №
3.2.2. Temps saute по І, ІІ, V позиціях. Музичний розмір 2\4. Вправа виконується на 2 такти. Вправа виконується на кожну чверть, але з музичним вступом в 1 такт, на яке виконується demi-plie (руки в підготовчому положенні).
3.2.3. Changement de pied. Музичний розмір 4\4. Вправа виконується на 4 такти.
3.2.3. І та ІІ форми port de bras.
Нотний матеріал №3

3.3.         Бесіда з дітьми:
-       Що нового Ви сьогодні дізнались на занятті?
-       Як Ви оцінюєте сьогодні свою роботу під час заняття?
-       Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
-       Як Ви вважаєте, де можна використати набуті знання та вміння?

ІV. Список використаної літератури
1.  Ваганова А. Я. Основы классического танца / Агриппина Ваганова. – СПБ : «Лань», 2000. – 192 с.
2.  Тарасов Н. Классический танец / Николай Тарасов. – М. : Искусство, 2005. – 512 с.
3.  Цвєткова Л. Методика викладання класичного танцю : [підручник] / Лариса Цвєткова. – К. : Альтерпрес, 2007. – 324 с.
4.  Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом : навчальний посібник / Олена Володимирівна Мартиненко. – Донецьк :  ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 232 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар