Методичні посібники


Мартиненко О.В. Методика хореографічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку / Олена Мартиненко. – Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД“, 2008. – 156 с.
У посібнику розкривається навчально-виховний аспект хореографічного мистецтва та доцільність його використання в системі дошкільної освіти, розглядаються психофізіологічні особливості розвитку дітей 5-6 років і їх урахування в хореографічній діяльності, види, структура, методика організації й проведення хореографічних занять в умовах дошкільного закладу, надається орієнтовний зміст хореографічної роботи з дітьми 5-6 років, вимоги до дитячого репертуару, зразки хореографічних занять.  Призначено для педагогів-хореографів дошкільної та позашкільної освіти, музичних керівників та вихователів дошкільних закладів, викладачів та студентів вузів дошкільного та педагогіко-хореографічного напрямку. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів
(лист №1.4/18-Г-1799 від 15.07.2008 р.)

Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом : навчальний посібник / Олена Володимирівна Мартиненко. – Донецьк :  ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 232 с.
У посібнику розриваються провідні теми курсу "Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом", який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності 6.020202 Хореографія.
Автор визначає соціальні та художні функції дитячого хореографічного колективу, моделі хореографічного навчання, вимоги до керівника колективу, розглядає методичні аспекти роботи з дітьми молодшого шкільного віку, пропонує приклади навчальної програми колективу початкового рівня, конспекти різних видів хореографічних занять, зміст репертуарного плану, ескізи костюмів. Під час викладу матеріалу спирається на багаторічний досвід хореографічної роботи з дітьми і рекомендує навчально-методичний матеріал, який пройшов неодноразову апробацію на практиці.
Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників дитячих хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва. Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів  (лист №1/11 – 4817 від 10.04.2012 р.)

Мартиненко О. В. Хороводи : [навч.-метод. посіб. з дисципліни «Мистецтво балетмейстера» для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія] / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2013. – 116 с.
У посібнику розривається одна з провідних тем курсу «Мистецтво балетмейстера», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*.
Автор розкриває історію виникнення та розвитку хороводу, як жанру народної творчості, на основі аналізу літератури визначає різні підходи до класифікації хороводів, розкриває їх тематику та зміст, надає характеристику танцювальній символіки хороводів, розглядає лексичний діапазон та композиційну основу хороводів та хороводних танців, особливості музичного супроводу, наводить зразки постановок хороводів (дитячих, природознавчого циклу, побутових хороводів, орнаментальних та хороводів на трудову тематику).        
Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами народного танцювального мистецтва.
Наскрізна програма практики студентів напряму підготовки 6.020202

Наскрізна програма практики студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*, спеціальностей 7.02020201, 8.02020201 Хореографія* (за видами) / за заг. ред. О.В.Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2014. – 252 с.
Збірник включає програми практик для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*, спеціальностей 7.02020201, 8.02020201 Хореографія* (за видами). Програми складено згідно з навчальними планами спеціальності, освітньо-кваліфікаційними характеристиками та освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з урахуванням основних принципів, окреслених у законі України «Про вищу освіту», Положенні про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України (наказ № 161 МОН України від 02 червня 1993 р.). Програма кожної практики містить вступ, мету і завдання практики, її інформаційний обсяг та зміст, вимоги до звіту про практику, форму підведення підсумків практики, літературу.
Діяльність відділення хореографії кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ (2012-2013 навчальний рік) / [Відп. ред. О.В. Мартиненко, Н.С. Аветіс’янц]. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 124 с.
Видання присвячено звіту відділення хореографії кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету про виконану роботу за 2012-2013 навчальний рік. Відображено основні аспекти діяльності викладачів з навчально-методичної, наукової, виховної, міжнародної, профорієнтаційної та суспільної діяльності.

Мартыненко Е.В. Танец длиною в четверть века / Елена Мартыненко // 25-летию Народного ансамбля эстрадного танца «МарЛен» посвящается. – Мелитополь : Издательский дом Мелитопольской городской типографии, 2013. – 138 с.
Книга посвящается истории и современности Народного ансамбля эстрадного танца «Марлен», творческому коллективу педагогов, участникам, воспитанникам, выпускникам и родителям.





Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі»  (нова редакція). У 2 ч. Ч ІІ. Від тьох до шести (семи) років / Аксьонова О.П., Артемова Л.В., Мартиненко О.В. та ін.; наук.кер. О. Л. Кононко. – Київ : ТОВ «МЦФЕР Україна», 2014. – 452 с. (Освітня лінія «Хореографія» С. 332-342, 357-371, 443-449.








Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом (дошкільний вік): навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія* / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець БДПУ, 2014. – 301 с.
Навчальний посібник висвітлює частину нормативної дисципліни «Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом», яка розкриває специфіку хореографічної роботи з дітьми дошкільного віку. У посібнику автор розглядає психофізіологічні особливості розвитку дітей дошкільного віку, завдання, зміст та показники компетентностей (знання, уміння, базові якості) хореографічного навчання, методику організації та проведення хореографічних занять, вимоги до танцювального репертуару, надає зразки конспектів різних видів хореографічних занять, репертуарні плани, опис танців, фотоматеріали. Посібник призначено для викладачів та студентів спеціальності «Хореографія», керівників дитячих хореографічних колективів, хореографів та музичних керівників дошкільних установ.



Мартыненко Е.В. Педагогические условия формирования педагогических умений детей 5-6 летнего возраста в дошкольных учреждениях: [монография] / Елена Владимировна Мартыненко. – Германия: Lambert Academic Publishing, 2015. – 213 с.
У монографії розкриваються теоретичні та методичні аспекти формування педагогічних умінь дітей старшого дошкільного віку в умовах роботи дитячого садка.  Автором дається характеристика танцю як основи хореографічної діяльності, висвітлюються історико-педагогічні та сучасні підходи до організації дитячої танцювальної діяльності, передумови формування хореографічних умінь у дітей. В монографії визначено методики та критерії визначення готовності дошкільнят до хореографічної діяльності та розкрито методику формування танцювальних вмінь та навичок.


Засоби діагностики навчальних досягнень студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія / За редакцією О. В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 288 с.
Засоби діагностики навчальних досягнень студентів включають тестові завдання закритої та відкритої форм з фахових дисциплін хореографічного циклу, що складені згідно з Галузевими державними стандартами вищої педагогічної освіти та за вимогами кредитно-трансферної системи навчання. В зміст збірки включено програми двох державних екзаменів: комплексного кваліфікаційного випробування з фаху та державного випробування «Теорія і методика викладання хореографічних дисциплін»

Діяльність кафедри хореографії Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ (2014-2015 навчальний рік) / [Відп. ред. О.В. Мартиненко]. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 128 с.
Видання присвячено звіту кафедри хореографії Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету про виконану роботу за 2014-2015 навчальний рік. Відображено основні аспекти діяльності викладачів з навчально-методичної, наукової, виховної, міжнародної, профорієнтаційної та суспільної діяльності.

   Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх вчителів хореографії на основі інтегративного підходу : колективна монографія / за заг. ред. О. В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 256
У монографії висвітлюються традиційні та нові підходи до вирішення актуальних проблем підготовки майбутнього вчителя хореографії, виховання та розвитку особистості в сучасному освітньому просторі, що забезпечує збагачення інноваційного потенціалу вищої педагогічної освіти України.
Матеріал розрахований на науковців у галузі хореографічної педагогіки та мистецтва, викладачів та студентів вищої школи, працівників системи освіти та культури.

      Збірник програм нормативних навчальних дисциплін циклу професійної та практичної підготовки студентів напряму 6.020202 Хореографія* / за заг. ред. О. В. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – 308 с.
Збірник включає навчальні програми професійно-орієнтованих дисциплін напряму підготовки 6.020202 Хореографія*. Усі програми складено згідно з галузевими стандартами вищої освіти за кредитно-трансферною системою. Програма кожної дисципліни містить вступну частину, мету і завдання навчальної дисципліни, її інформаційний обсяг, рекомендовану літературу, форму підсумкового контролю успішності та засоби діагностики навчання.

 Contemporary issues of culture and art / Сучасні проблеми культури та мистецтва
Колективна монографія присвячена науковому аналізу теоретичних і практичних досліджень у галузі мистецтвознавства, дизайну, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, мистецької освіти, а також інтеграції культури й мистецтва у європейському просторі.







Мартиненко О. В. Теорія і методика роботи з хореографічним колективом : навчальний посібник для студентів спеціальності 024 Хореографія / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2016. – 342 с.
У посібнику розривається зміст курсу «Теорія і методика роботи з хореографічним колективом», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності 024 Хореографія.
Зміст посібника містить навчальну програму з дисципліни,  лекційний матеріал, плани практичних занять, тематику самостійної роботи з детальними методичними рекомендаціями щодо їх виконання та критеріями оцінювання. Автор під час викладу матеріалу спирається на багаторічний досвід роботи керівником хореографічного колективу і рекомендує навчальний матеріал, який пройшов неодноразову апробацію на практиці.
Навчальний посібник призначено для викладачів і студентів навчальних закладів, в яких викладається дисципліна «ТМ роботи з хореографічним колективом», керівників хореографічних колективів, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.

Мартиненко О. В. Наукова робота студентів спеціальності «Хореографія» : навчально-методичні рекомендації / Олена Мартиненко. – Бердянськ: Видавець БДПУ, 2018. – 204 с.
Навчально-методичні рекомендації висвітлюють особливості організації та керівництва науковою роботою студентів спеціальності «Хореографія» БДПУ. Видання містить детальну характеристику форм науково-дослідної роботи студентів у ВНЗ; навчально-методичні рекомендації для написання та захисту наукових робіт, які виконують студенти протягом навчання: курсової роботи з дисципліни «ТМ роботи з дитячим хореографічним колективом», випускної кваліфікаційної роботи з дисципліни «Мистецтво балетмейстера», магістерської роботи.
Матеріал призначено для викладачів та студентів спеціальності «Хореографія».

Мартиненко О.В. Теорія і методика хореографії у питаннях і відповідях : навчальний посібник для студентів спеціальності Хореографія / колектив авторів за заг. ред. О.В.Мартиненко : О. В. Мартиненко, Т. І. Сердюк, Т. І. Фурманова, Р. В. Павленко, Ю. П. Тараненко, Т. В. Черненко. – Мелітополь : ПП Скребейко П.В., 2018. – 342с.
У навчальному посібнику викладені основні питання з курсів «ТМ класичного танцю», «ТМ народно-сценічного танцю», «ТМ історико-побутового танцю», «ТМ сучасного танцю», «Історія хореографічного мистецтва», «Мистецтво балетмейстера», «ТМ роботи з дитячим хореографічним колективом». Виклад матеріалу у вигляді запитань і відповідей дозволить випускникам якісно підготуватися до підсумкової атестації.
Навчальний посібник призначено для викладачів і студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.

Немає коментарів:

Дописати коментар